Zondag 19 februari jongstleden heeft Lions Club Gijs in samenwerking met andere Lions Clubs het jaarlijks terugkerende fenomeen de Huishoud Beurs in de RAI Amsterdam weer aangegrepen om te collecteren voor een goed doel. Dit keer is de opbrengst gedoneerd aan onderzoek naar kinderkanker uitgevoerd door het VU Medisch Centrum in Amsterdam!
Met het succes van vorig jaar nog vers in het geheugen, was het game-time voor de commercieel talenten onder ons. Het strategisch inzicht van Ribca heeft een stevige duit opgeleverd, waar niemand schijn van kans maakte zich aan haar aanwezigheid op de kruising van de Netflix-stand te onttrekken. Ook heeft de vindingrijkheid van Hans en zijn mobiele pinautomaat menig bezoeker gedwongen met het zweet op het voorhoofd de volgende smoes te verzinnen om geen lootje te hoeven kopen. Daarnaast heb je altijd een aantal geluksvogel zoals Ruud, die bij een onbemande stand werd aangesproken als zijnde verkoper van meubels – en inderdaad wel iets te koop had! De meest verbazingwekkende prestatie kwam wellicht van ons nieuwste lid Eric, die als charmeur van de bovenste plank menig hartje sneller deed kloppen en zich zowaar ontpopte als commerciële goal-getter. Zelfs onze huiseigen biker-boy Max kon met zijn Guzzi motor vanaf de stand met lede ogen aanzien hoe de charmes van Eric als een magneet de centjes uit de zakken van de bezoekers toverde. Wel heeft Max de nodige boeken over zijn reis door Latijns Amerika kunnen verkopen, en de opbrengst hieruit gul gedoneerd.
Wanneer de drukte op de Huishoudbeurs afnam, zag onze huis-couturier Menno zijn kans schoon om op onderzoek te gaan naar wat al deze bezoekers beweegt om zo massaal naar de Huishoud Beurs af te reizen. Na het ontvangen van de kritische rapportage over de laatste trends zoals geëtaleerd in de verschillende stands, zijn we onder leiding van een inmiddels galopperende Menno snel naar een café aan de overkant gegaan voor de debriefing van onze actie. Conclusie is dat wij enorm onder de indruk waren van de vrijgevigheid die wij tijdens deze actie hebben ervaren, onderzoek naar kinderkanker resoneert als goed doel!